Otrevliga busschaufförer

Jag var på väg till stan och jag hade väldigt brottom för jag var försenad och jag åkte med en buss som jag aldrig åkt med innan, och varje gång jag åker med något nytt blir jag nervös för att åka fel. Så när jag var nära den hållplatsen jag skulle gå av på ville jag vara säker på att jag åker rätt. Jag går fram och frågar busschauffören och frågar ifall den åker dit;

Jag: "Ursäkta, åker den här bussen till _____"
Gubbe: "Va?"
Jag: "Åker den här bussen till ___"
Gubbe: Nickar väldigt otrevligt och viftar bort mig där ifrån.


Så jag sätter mig på bussen igen och den börjar köra helt förbi den hållplatsen jag ska gå av på, och kör någon annanstans så jag var tvungen att gå en omväg till tågstationen för att möta upp min kompis.

Helt ärligt, jag stör mig så grovt på busschaufförer och spårvagnschaufförer. Jag har aldrig sett någon glad eller trevlig! Jag menar, om man bestämmer sig för att jobba bland folk, borde man väl fan inte vara så otrevlig? Dessutom så otrevlig att man inte pallar lyssna på någons fråga och kör en helt fel! ... Någon borde fan säga till dessa människor! Vad är det här? Ska man jobba bland folk ska man väl fan inte ha några problem vid att svara på några enkla frågor! Otrevliga jävlar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0